Zo zákulisia svadobného pianistu: Budovanie značky. Ako vyzerá moja on-line a off-line prezentácia?

Zo zákulisia svadobného pianistu: Budovanie značky. Ako vyzerá moja on-line a off-line prezentácia?

Svadobná sezóna je v plnom prúde a ja som veľmi rád, že spolu s mojím pianom môžeme byť opäť jej súčasťou. Milujem ten ruch, emócie a neopakovateľnú atmosféru počas obradu i následnej hostiny. Každému môjmu vystúpeniu predchádza poctivá príprava a nacvičenie želaného playlistu a neobíde ma ani výber vhodného obleku. To ale nie je všetko. V dnešnom článku vás zoberiem na menší „výlet za oponu“ a načrtnem vám, ako vyzerá jedna z dôležitých súčastí mojej práce profesionálneho pianistu – sebaprezentácia.

Každý slobodný umelec veľmi dobre vie, že pre úspech v tejto branži je kľúčové nielen budovanie a udržiavanie si dobrého mena, ale i umenie byť videný. Pretože čo z toho, že ste dobrý, keď o vás nik nevie? Dnešná doba ponúka mnoho možností propagácie v on-line i off-line priestore a je len na vás, ktoré z nich si vyberiete. Stará škola dá pravdepodobne prednosť klasickým papierovým vizitkám a osobným odporúčaniam, mladšia generácia zase siahne po sociálnych sieťach a prezentačných weboch. Akými spôsobmi si budujem svoju značku ja?

Vlastný web

Osobná webstránka je v on-line svete nevyhnutnosťou. Na mojom webe nájdete základné informácie o mne, mojich službách a referencie od spokojných klientov. Tiež si tu môžete vypočuť ukážky mojej hudby, skontrolovať kalendár vystúpení a zanechať mi správu prostredníctvom pripraveného formulára. Stránku pravidelne aktualizujem, čím návštevníkom vždy zabezpečím prístup k najnovším informáciám.

Blog

Neoddeliteľnou súčasťou dobrej webstránky je aj blog. Prečo? Je to totiž skvelý spôsob, ako sa s čitateľmi podeliť o svoje skúsenosti a tipy. Články pomáhajú budovať dôveru u potenciálnych klientov a ukážu im, že autor sa v téme naozaj vyzná. Každý nový text vám tiež dáva možnosť využiť dôležité kľúčové slová, vďaka ktorým majú ľudia väčšiu možnosť dostať sa pri vyhľadávaní danej témy práve k vám. Na mojom blogu napríklad píšem o rôznych aspektoch plánovania svadby, o nových skladbách i nápadoch na spestrenie svadobnej veselice či narodeninovej oslavy.

Prečítajte si moje najnovšie články:

Huslista na svadbu: Doprajte si zážitok, na aký sa nezabúda!

Pesničky na zábavu: TOP 100 hitov, ktoré rozprúdia skvelú párty!

Program na oslavu 50. narodenín: TOP 10 tipov a nápadov pre skvelú zábavu!

Sociálne siete

Dôležitým bodom on-line marketingu sú aj profily na sociálnych sieťach. Osobne som aktívny na Facebooku a Instagrame, kde pravidelne zdieľam novinky z môjho profesijného života, fotografie a videá zo svojich vystúpení. Na nahrávanie videoklipov alebo časovo obsažnejších záznamov využívam YouTube a svoje skladby zverejňujem aj na hudobnej platforme Spotify. Sociálne siete mi umožňujú byť v aktívnom kontakte s fanúšikmi a dostávať od nich okamžitú spätnú väzbu. Vždy ma veľmi poteší, keď ma po úspešnej akcii označíte na svojich fotografiách a vytvoríte tak digitálnu pamiatku, ktorou sa môžem pokochať nielen ja, ale aj moji ostatní sledovatelia.


Svadobné portály

Pre svadobných dodávateľov (fotografi, hudobníci, vizážisti, starejší...) je vhodným nástrojom na propagáciu aj registrácia na svadobných portáloch. Tieto stránky navštevujú budúci novomanželia, ktorí tu hľadajú inšpiráciu, diskutujú a spájajú sa s profesionálmi, ktorí im majú pomôcť zastrešiť ich veľký deň. Jedným z takýchto portálov je napríklad www.proweddy.cz, na ktorom nájdete prehľadný katalóg vyhľadávania svadobných profesionálov podľa konkrétnej profesie, kraja pôsobenia i voľných dátumov. Môj profil na takýchto portáloch vždy obsahuje detailné informácie o mojich službách, referencie a kontaktné údaje, vďaka ktorým ma ľudia môžu kontaktovať doslova na pár klikov.

Verejné skúšky, vystúpenia, koncerty

Prejdime pomaly do off-line sveta. Nenadarmo sa hovorí, že je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť (alebo čítať na internete). Naživo totiž dokážete ľuďom odovzdať jedinečnú emóciu, ktorá môže byť pri výbere hudobníka rozhodujúca. S mojím pianom sa pravidelne zúčastňujeme napríklad Svadobného veľtrhu v Bratislave a Nitre, stretnete nás i na každoročnej akcii Bielo-čierny koncert pod nitrianskym nebom a v klavírno-husľovom duu PV Acoustic, ktoré tvorím spolu so šikovnou huslistkou Victoriou Linnen,, rozbiehame nový formát verejných vystúpení – sériu vianočných koncertov v areáloch slovenských hradov a zámkov. Samozrejme, všade mám so sebou aj svoje vizitky, takže ak by sme sa na niektorej zo spomínaných akcií stretli, neváhajte si jednu vypýtať :)


Vlastné CD

Pre hudobníka je azda najkrajším spôsobom propagácie možnosť vydať vlastné CD. Mne sa táto príležitosť naskytla koncom roka 2023, kedy sme v spolupráci s vydavateľstvom Musica vypustili do on-line priestoru môj debutový dvojalbum Sviatočné piano a Pianista. Nachádza sa na ňom 30 piesní a aktuálne si ho môžete zadarmo vypočuť na online platformách. V novembri 2024 vyjde aj vo fyzickej podobe a teším sa, že bude skvelým darčekom (nielen) pre svadobných hostí.

Spätná väzba a osobné odporúčania

Spätná väzba je jedným z najdôležitejších faktorov pri budovaní značky, pretože najlepšia reklama je spokojný klient a najhoršia zase klient nespokojný. Pozitívne referencie a odporúčania známym sú cennou komoditou a potenciálnym záujemcom dávajú istotu, že si vyberajú hudobníka, ktorý ich veľký deň spraví naozaj výnimočným a nič nepokazí. Som nesmierne vďačný za všetky krásne recenzie, ktoré od vás po našich spoločných stretnutiach dostávam (či už mailom, cez sociálne siete alebo naživo) a je mi cťou, že som mohol byť súčasťou vašich nezabudnuteľných chvíľ.


Prečítajte si tiež: 10 dôležitých vecí, ktoré ma naučil život svadobného pianistu

A na záver mám na vás otázku: Ako ste sa o mne prvýkrát dopočuli vy? Bolo to vďaka sociálnym sieťam, blogu, osobnému stretnutiu alebo odporúčaniu od známych? Na vaše správy sa teším na e-mailovej adrese info@pianista.sk.




Páčil sa vám článok? Možno zaujme aj vašich priateľov. Zdieľajte ho s nimi na Facebooku.